BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, February 3, 2010

aktiviti weeknd..

lupa lak nak update aktivi yang aku buat last week..minggu lepas..keluarga aku balik kg..aku sorang je yang tinggal kat sg bulah..mak,abah,akak,adik,abng..semua blik kg kat umah arwah atok kat muar johor..rasanyer lama gak aku tak singgh..tapi kali ni aku tak dapat join atas kerelaan sendiri..mak cakap,adik beradik mak:busu dan lain2 nak wat kenduri arwah atok..dari penceritaan mak,memng best..rs rugi lak tak gi..satu kampung datang bertandang..al maklumlah..selepas atok meninggal,nenk dijaga oleh makcik2 n pakcik..tunggu giliran..mak dah jg..tapi mak ckp,best kalo nenk tinggal kat sini,sayang nyer..nenek lak taknak..katanyer..takder kawan..agaknya dah tua ni..nenek semakin sunyi kot..nak teman2 berbual..nenek memang suka tingal kat umah makcik(cik siti)kat kota tinggi..ramai kawan seangkatan..tapi sekarng ni..giliran anak sulung nenk yang jg..Wak Yam..
aku yang kat KL..tak rasa sunyi..mlm mak blik kg,aku tido umah kawan kat kerinchi..umah nenk merangkap ex rumah sewa aku..mlm tu..kitorang celebrate birthday nenik..walaupun dah seminggu lewat..tapi kami kena sambut gak,sbb memng tradisi kami akan celebrate birthday kawan2..tu yang mengeratkn silturahim kami semua..lepak kat KFC universiti,aku beli kek chess kek..memng sedap..dapat pujian kek tu..berbual2 sampai la tgh malam..bila daud cdah ngatok..kami semua pulang..daud esoknya akan kerja..biasa la..kerja bank.aku la,kena datang tempat kerja..sbb dah janji ngn budak2 nak buat perhiasan..aku dtng agak lambat..kul 10 lebih..samapai jer..aku mulakn tuga..balik dalam kul 3 camtu..pastu singgah umah corax,sbb bosan lepak sorang2 kat umah..tapi sblum tu,aku minum laichi kang kat taman melati ngn daud n cousin dia..pastu gi teeman kan abang ajak(kawan daud) baiki kereta dia,aku tertido dalamkeerta..tak minat aku nak tgok benda2 motokar ni..aku dikejutkan oleh panggilan korax..sbb sebelum tu..kitorang dah jnji nak gi lepak2 kat putrajaya..tapi tak jadi.sbb daud ada hal..takper la..lain kali kita pergi..aku singgah umah corax..temankan dia makan..aku pesan me goreng..corax lak..nasi kampung tanpa sayur..dia memng tak suka makan sayur.tu yang gusi berdarah je.pas mkn aku lepak umah corax..sampai petang..petang tu,aku gi ambik si nenik tu..nak gi jln2 kat midvallley pulak..singgah kamdar nak servey langsir..pastu tunggu daud, piji n cousin daud..pas makan2..kami lepak lak kat dataran merdeka..dalm kul 10 sampai kat datarn lepak2 kat situ..macm2 kerenah kami buat..ada yang buat rakamn la..itula..nila..ppas lepak2 dalm kul 1 lebih,kami singgah2 minum kat kg bary..lama tak singgah situ..minum2..sambil mkn kerang bakar..dalam kul 2.30 baru sampai umah kat kerinchi..esoknya aku ada taklimat kat UIA..kena pergi,sbb aku adalah pemangku Ketua jabatan..aku cabut dalam kul 2 camtu..pastu singgah lak kat sri gombak..mkn2 tgharai..pas makan,gi kedai kain..pastu beli la kain langsir warna biru dalm 10 meter..balik jap ..singgh umah daud,nak solat zohor..pas solat gi ambik hafiz,sbb nak gi jusco setiawangsa..emmm..nnti la aku sambung ek..

0 comments: