BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, January 12, 2010

berfikir sejenak..



Melihat kepada orang yang lebih rendah darimu dan jangan melihat orang yang lebih tinggi. Itulah tembok kukuh supaya kamu tidak menghina pemberian Allah kepadamu. (Sahih Muslim)

apakah yang kita cari di bumi Allah ini..adakah hanya untuk memuaskan kehendak dan nafsu dunia yang tiada penghujungnya atau mencari keperluan di akhirat.

seringkali kita merasa tidak cukup dengan apa yang ada dan rasa iri hati dengan kejayaan dan kemewahan yang dimiliki oleh orang lain..maka dengan berfikir begitu, maka kita sentiasa bertindak untuk memenuhi kehendak hati yang tiada penghujungnya.

mungkin di satu tahap kita akan menyalahi takdir bila kegagalan dan kemewahan tidak berpihak atau menyebalahi kita..walaupun kita puas berdoa dan berusaha ke arah itu

fikir sejenak dengan artikel ini..
"Bila ALLAH cepat makbulkan doaMu, maka Dia menyayangimu Bila ALLAH lambat makbulkan doamu, maka Dia ingin mengujimu, Bila ALLAH tak makbulkan doa mu maka Dia merancang sesuatu yg Lebih baik buatmu!!!!

di dalam pekerjaan yang kita lakukan di dunia ini, keberkatan amat penting..kadang2, wang yang sdikit itulah mampu membuat kita tersenyum dan senang hati..dan kadang2 wang yang melimpah ruah cukup membuat kita resah dan gundah gulana..jadi apakah erti kebahagian sebanrnya di dunia..pujuklah hati, tenangkan fikiran, bila kita mencari kekayaan di dunia, bagaimana pula kekayaan diakhirat kelak? hampir separuh dari kehidupan kita berada di tempat kerja, jika dikumpul dan dihitung..berapa lamakah kita berada di dalam kereta sepanjang hidup kita, berapa lamakah kita berada di tempat kerja dan sebagainya..setiap saat dan seinci apa yang kita lakukan, akan mendapat saham di akhirat..perbetulkan niat..

carilah keberkatan..semoga apa yang kita lakukan akan mendapat keberkatan di dunia dan akhirat..amin..

0 comments: